Top Emerging Trends in Digital Marketing – Smarter With Gartner

These tends are rising to the peak of inflated expectations and will reach the plateau of productivity in less than five years:Real-time marketing. This moves in customer time as consumers create links to each other and to brands.Quantified self. This includes IoT, wearable computing and is estimated to be a $5B market in less than 2 years.Digital marketing hubs. These hubs assemble all the data together to be used across the organization and in real-time.Multichannel attribution. This set of techniques link specific actions marketers take to consumer actions.Content marketing. Marketers need to build a content marketing supply chain and determine how to create, curate and cultivate content.Responsive design. This is especially important across mobile and after Google’s new mobile friendly search policy….


See on Scoop.itWhat’s up in IT Marketing


A propos François Trouillet

Directeur de @Grenoble_EMSI une école de @Grenoble_EM . Teaching Marketing. Fan of Digital, Social Media, Cloud Computing, Big Data, Innovation. I have been working for blue chip IT companies such as CA Technologies, SAP, Business Objects, HP, Digital and Baan.
Cet article a été publié dans Divers. Ajoutez ce permalien à vos favoris.

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:


Vous commentez à l'aide de votre compte Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s