Top Emerging Trends in Digital Marketing – Smarter With Gartner

These tends are rising to the peak of inflated expectations and will reach the plateau of productivity in less than five years:Real-time marketing. This moves in customer time as consumers create links to each other and to brands.Quantified self. This includes IoT, wearable computing and is estimated to be a $5B market in less than 2 years.Digital marketing hubs. These hubs assemble all the data together to be used across the organization and in real-time.Multichannel attribution. This set of techniques link specific actions marketers take to consumer actions.Content marketing. Marketers need to build a content marketing supply chain and determine how to create, curate and cultivate content.Responsive design. This is especially important across mobile and after Google’s new mobile friendly search policy….

Source: www.gartner.com

See on Scoop.itWhat’s up in IT Marketing

A propos François Trouillet

Directeur de @Grenoble_EMSI une école de @Grenoble_EM . Teaching Marketing. Fan of Digital, Social Media, Cloud Computing, Big Data, Innovation. I have been working for blue chip IT companies such as CA Technologies, SAP, Business Objects, HP, Digital and Baan.
Cet article a été publié dans Divers. Ajoutez ce permalien à vos favoris.

Laisser un commentaire

Entrez vos coordonnées ci-dessous ou cliquez sur une icône pour vous connecter:

Logo WordPress.com

Vous commentez à l'aide de votre compte WordPress.com. Déconnexion / Changer )

Image Twitter

Vous commentez à l'aide de votre compte Twitter. Déconnexion / Changer )

Photo Facebook

Vous commentez à l'aide de votre compte Facebook. Déconnexion / Changer )

Photo Google+

Vous commentez à l'aide de votre compte Google+. Déconnexion / Changer )

Connexion à %s